כל אחד צריך מנהיג

כל אחד צריך מנהיג: מודל "כיתה הפוכה" מבוסס קורס "מוק" מושקע

יובל שרייבמן, אוניברסיטת תל אביב

כתב עת: הוראה באקדמיה, גליון מס' 7, אפריל 2017

 

מאמר זה מציג את הגישה לעיצוב של תשעה קורסי מוק שהופקו עד כה באוניברסיטת תל אביב וליישום של ארבעה מביניהם במודל כיתה הפוכה. הרציונל לגישה הוא יצירת שינוי בהצעת הערך ללומד והתאמתה לעידן הדיגיטלי. שינוי זה מציע חוויית למידה איכותית ופעילה יותר מזו הקיימת בשיטת ההוראה המסורתית. זוהי חוויית למידה דיגיטלית, אישית והוליסטית המושגת בזכות השקעה רבה באמצעים טכנולוגיים, אמצעי עיצוב ואמצעים פדגוגיים. קורסי המוק המושקעים הם עמוד השדרה של מודל הכיתה ההפוכה, והם מאפשרים למפגש הכיתתי להיות איכותי, ובעיקר גמוש לצרכים שונים. המאמר מציג שבעה עקרונות בבסיס הגישה. עיקרון מרכזי הוא שהמורה משמש כמנהיג המוביל את תהליך הלמידה המשולבת ומייצר חוויית למידה כיתתית שמעשירה ומשלימה את הלמידה הדיגיטלית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>